Δήλωση συμμετοχής στα εργαστήρια
Όσοι ενδιαφέρεστε να παρακολουθήσετε τα εργαστήρια παρακαλούμε δηλώστε συμμετοχή. Θα ακολουθηθεί σειρά προτεραιότητας.
Μέρα/ώρα | Τίτλος | Φόρμα εγγραφής |
Σάββατο 30/9/23 9:00 | Βιωματικό εργαστήριο Τεχνολογίες | |
Σάββατο 30/9/23 11:10 | Μεθοδολογία FERTILE: Σχεδιασμός | |
Σάββατο 30/9/23 15:30 | Εργαστήριο: Ενδυνάμωση της | |
Σάββατο 30/9/23 17:30 | Φροντιστήριο: Το περιβάλλον | |
Κυριακή 1/10/23 09:00 | Βιωματικό εργαστήριο για εκπαιδευτική |
Βιωματικό εργαστήριο Τεχνολογίες εμβύθισης στην εκπαιδευτική πράξη (Hands on Experience)
Διοργανωτές:
Αύγουστος Τσινάκος, Τμήμα Πληροφορικής, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας, tsinakos@cs.ihu.gr
Ιωάννης Καζανίδης, Τμήμα Πληροφορικής, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας, kazanidis@cs.ihu.gr
Γεώργιος Τερζόπουλος, Τμήμα Πληροφορικής, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας, gterzopo@teiemt.gr
Περίληψη:
Το προτεινόμενο βιωματικό εργαστήριο έχει ως στόχο να εισάγει τους συμμετέχοντες στον συναρπαστικό κόσμο των τεχνολογιών εμβύθισης και να αναδείξει την εκπαιδευτική αξιοποίησή τους. Μέσα από αναφορά σε επιμέρους τεχνολογίες όπως εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα αλλά και παρουσίαση καλών πρακτικών, οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν με εφαρμογές των τεχνολογιών εμβύθισης στην εκπαιδευτική πράξη.
Το εργαστήριο θα περιλαμβάνει επίσης πρακτική άσκηση σε ελεύθερο λογισμικό επαυξημένης πραγματικότητας επιτρέποντας στους συμμετέχοντες να δοκιμάσουν στην πράξη τις δυνατότητές της τεχνολογίας. Μετά την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν τις τεχνολογίες εμβύθισης στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να αναπτύξουν δεξιότητες ανάλυσης και δημιουργικής αξιοποίησης των σχετικών λογισμικών.
Εκπαιδευτικοί Στόχοι:
Κατανόηση των βασικών αρχών και εφαρμογών των τεχνολογιών εμβύθισης.
- Απόκτηση εμπειρίας στη χρήση τεχνολογιών εμβύθισης και την εκπαιδευτική τους εφαρμογή.
- Αναγνώριση των καλών πρακτικών στον τομέα των τεχνολογιών εμβύθισης.
- Εξοικείωση με ελεύθερα λογισμικά επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας και πρακτική εφαρμογή μέσα από τις προτεινόμενες δράσεις.
Κατά το βιωματικό εργαστήριο οι συμμετέχοντες:
- θα δημιουργήσουν το πρώτο τους project επαυξημένης πραγματικότητας για εκπαιδευτική χρήση
- θα ξεναγηθούν σε περιβάλλοντα εικονικής πραγματικότητας που αξιοποιούνται στην εκπαιδευτική πράξη
Βιωματικό εργαστήριο για εκπαιδευτική ρομποτική με χρήση Επαυξημένης Πραγματικότητας (Hands on Experience)
Διοργανωτές:
Δημήτρης Καραμπατζάκης, Τμήμα Πληροφορικής, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας, dkara@cs.ihu.gr
Θωμάς Λάγκας, Τμήμα Πληροφορικής, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας, tlagkas@ cs.ihu.gr
Πέτρος Αμανατίδης, Τμήμα Πληροφορικής, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας, peamanat@cs.ihu.gr
Περίληψη:
Σε εθνικό αλλά και στο διεθνές εκπαιδευτικό οικοσύστημα η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο για την εκπαίδευση σε αντικείμενα STEM. Το προτεινόμενο βιωματικό εργαστήριο έχει ως στόχο να παρουσιάσει τους συμμετέχοντες τη χρήση τεχνολογιών εμβύθισης (όπως την Επαυξημένη Πραγματικότητα – AR) στον κόσμο της εκπαιδευτικής ρομποτικής.
Το εργαστήριο θα περιλαμβάνει πρακτική άσκηση με πλατφόρμα εκπαιδευτικής ρομποτικής σε συνδυασμό με ελεύθερο λογισμικό επαυξημένης πραγματικότητας επιτρέποντας στους συμμετέχοντες να πειραματιστούν με την ανάπτυξη πραγματικών σεναρίων συνδυαστικά με τις δύο τεχνολογίες. Μετά την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν τις τεχνολογίες αυτές στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να αναπτύξουν / βελτιώσουν υφιστάμενο εκπαιδευτικό υλικό τους με αξιοποίηση των καινοτόμων αυτών πρακτικών. Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί στα πλαίσια του έργου EROBSON Erasmus+ 2020-1-NO01-KA226-SCH-094120.
Εκπαιδευτικοί Στόχοι:
- Κατανόηση των βασικών αρχών και εφαρμογών των τεχνολογιών εμβύθισης και της εκπαιδευτικής ρομποτικής.
- Απόκτηση πρακτικής εμπειρίας στη χρήση τεχνολογιών εμβύθισης και εφαρμογή τους στην εκπαιδευτική ρομποτική.
- Παρουσίαση καλών πρακτικών στον τομέα της εκπαιδευτικής ρομποτικής.
Κατά το βιωματικό εργαστήριο οι συμμετέχοντες:
- θα χρησιμοποιήσουν σετ εκπαιδευτικής ρομποτικής και έτοιμο εκπαιδευτικό υλικό για εκπαιδευτική ρομποτική επαυξημένο με AR.
- θα δημιουργήσουν δικό τους εκπαιδευτικό υλικό επαυξημένης πραγματικότητας για εκπαιδευτική ρομποτική.
Μεθοδολογία FERTILE: Σχεδιασμός διαθεματικών projects εκπαιδευτικής ρομποτικής και τέχνης για την καλλιέργεια Υπολογιστικής Σκέψης με την αξιοποίηση προσομοιωτών εκπαιδευτικής ρομποτικής.
Διοργανωτές: Μαρία Τζελέπη, Ναυσικά Παππά, Κλειώ Φανουράκη, Κυπαρισσία Παπανικολάου
Περίληψη:
Το εργαστήριο είναι προσανατολισμένο στην ενίσχυση των εκπαιδευτικών στον σχεδιασμό διαθεματικών projects εκπαιδευτικής ρομποτικής και τέχνης με σκοπό την καλλιέργεια Υπολογιστικής Σκέψης μέσω της μεθοδολογίας FERTILE (https://fertile-project.eu/). Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες θα αξιοποιήσουν ρομποτικές τεχνολογίες και προσομοιωτές για την υλοποίηση ενός διαθεματικού σεναρίου εκπαιδευτικής ρομποτικής και θεάτρου.
- Στην Α΄ φάση θα πραγματοποιηθεί μια σύντομη εισαγωγή στους βασικούς άξονες της μεθοδολογίας.
- Στη Β’ φάση οι συμμετέχοντες θα εμπλακούν σε δραστηριότητες πειραματισμού με τις κινήσεις και αντιδράσεις ενός “έντεχνου” ρομπότ (thymio & microbit). Στη συνέχεια, θα εμπλακούν σε δραστηριότητες αυτοσχεδιασμού αξιοποιώντας τα ρομπότ.
- Στη Γ’ φάση θα πραγματοποιηθεί ανασκόπηση των αποτελεσμάτων και αξιολόγηση της διαδικασίας με βάση τη μεθοδολογία FERTILE.
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 24 άτομα. Για τη συμμετοχή στο εργαστήριο θα πρέπει να πραγματοποιηθεί εγγραφή στην φόρμα https://forms.gle/qo16eLxDvoUgynTr7 έως 25/09/2023.
Ενδυνάμωση της Επιχειρηματικότητας στην Τεχνολογία Μάθησης: Συνδυάζοντας Θεωρία και Πράξη
Διοργανωτής: Συμεών Ρετάλης, Πανεπιστήμιο Πειραιά (retal@unipi.gr)
Περίληψη:
Η προτεινόμενη δράση σε μορφή εργαστηρίου αποσκοπεί στην διερεύνηση τρόπων ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας στο χώρο των εκπαιδευτικών τεχνολογιών EdTech), συνδυάζοντας θεωρητικές αναλύσεις με πρακτικές εμπειρίες. Το εργαστήριο θα φέρει σε επαφή προσκεκλημένους ομιλητές από επιτυχημένες ελληνικές εταιρείες EdTech που είναι σε φάση ανάπτυξης με διεθνή πελατεία, καθώς και εκπροσώπους από χρηματοδοτικούς οργανισμούς (VC fund) και μέλη ΔΕΠ εκπροσώπους πρωτοβουλιών πανεπιστημίων που προάγουν την επιχειρηματικότητα και επιχειρηματική κουλτούρα σε ακαδημαϊκό προσωπικό και φοιτητές.
Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε συζητήσεις ανταλλαγής τεχνογνωσίας, να κατανοήσουν έννοιες μέσα από πραγματικές περιπτώσεις μελέτης και να πληροφορηθούν για τεχνικές και εργαλεία για μία επιτυχημένη πορεία επιχειρηματικότητας στην εξελισσόμενη περιοχή της ψηφιακής μάθησης.
Στόχοι:
· Παρουσίαση επιτυχημένων ιστοριών και εμπειριών από Έλληνες επιχειρηματίες
στο πεδίο του EdTech που δραστηριοποιούνται σε φάση ανάπτυξης.
· Ευκαιρία διαλόγου μεταξύ ερευνητών και εκπαιδευτικών με εκπροσώπους Ελληνικών εταιριών στο χώρο του EdTech, χρηματοδοτικών οργανισμών και εκπροσώπων πανεπιστημιακών πρωτοβουλιών σχετικά με τις τάσεις, προκλήσεις, και τη δυναμικής της διεθνούς αγοράς.
· Καταγραφή καλών πρακτικών και στρατηγικών που μπορούν να εφαρμοστούν από όσους επιθυμούν να γίνουν επιχειρηματίες στον τομέα της EdTech, συνδυάζοντας θεωρητικές βάσεις με πρακτικές γνώσεις.
Δομή του Εργαστηρίου:
Εισαγωγή (15 λεπτά)
Χαιρετισμός και επισκόπηση των στόχων του εργαστηρίου.
Ομιλίες κύριων ομιλητών (60 λεπτά)
Καλεσμένοι ομιλητές από επιτυχημένες εταιρείες EdTech θα μοιραστούν το επιχειρηματικό τους ταξίδι, τονίζοντας κύρια ορόσημα, προκλήσεις και μαθήματα που αποκόμισαν.
Συζήτηση πάνελ (45 λεπτά) – συζήτηση με το κοινό για βαθύτερη ανταλλαγή
απόψεων.
Εκπρόσωποι χρηματοδοτικών οργανισμών και εκπροσώπων πανεπιστημιακών
πρωτοβουλιών, Ελλήνων επιχειρηματιών στον τομέα EdTech θα συζητήσουν το ρόλο τους στην υποστήριξη της επιχειρηματικότητας. Θα μοιραστούν σκέψεις για ευκαιρίες χρηματοδότησης και τα προγράμματα συμβουλευτικής και εκπαίδευσης που είναι διαθέσιμα για όσους επιθυμούν να ξεκινήσουν επιχειρήσεις EdTech.
Συμπεράσματα και μελλοντικές προοπτικές (20 λεπτά)
Σύνοψη των βασικών σημείων και συζήτηση για πιθανές συνεργασίες και προοπτικές ανάπτυξης στον τομέα της επιχειρηματικότητας στην EdTech.
Το εργαστήριο έχει σχεδιαστεί για να παρέχει μια διεπιστημονική πλατφόρμα συνάντησης και ανταλλαγής ιδεών μεταξύ επιχειρηματιών EdTech, επενδυτών και ακαδημαϊκής κοινότητας. Οι συμμετέχοντες θα αποκομίσουν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες που θα τους βοηθήσουν να αναπτύξουν και να διαμορφώσουν τις επιχειρηματικές τους προτάσεις στον εν λόγω τομέα.
Ευχαριστίες
Το εργαστήριο αυτό εντάσσεται στις ενέργειες του έργου «Υποστήριξη Δράσεων Στήριξης της Επιχειρηματικότητας, Καινοτομίας και Ωρίμανσης για την Αξιοποίηση της Ερευνητικής Δραστηριότητας και των Νέων Προϊόντων και Υπηρεσιών που αναπτύσσονται στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς» που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς Πόρους (κωδ. MIS 5164454).
Το περιβάλλον μοντελοποίησης, προσομοίωσης και προγραμματισμού της NetLogo, ως εργαλείο μάθησης και διδασκαλίας στις Φυσικές (και άλλες) Επιστήμες. (Φροντιστήριο)
Διοργανωτές:
- Αριστοτέλης Γκιόλμας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,agkiolm@eled.auth.gr
- Ζωγραφιά Παπαναγιώτου, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας,mipap31@gmail.com
- Αρτεμησία Στούμπα, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας,artemis.stoumpa@gmail.com
- Άνθιμος Χαλκίδης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας,achalkid@gmail.com
- Ηλίας Μπόικος, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήναςilias.boikos@gmail.com
- Βασιλική Ψωμά, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας,basilina@hotmail.com
- Γιάννα Κατσιαμπούρα, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας,katsiaioan@primedu.uoa.gr
- Κωνσταντίνος Σκορδούλης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας,kskordul@primedu.uoa.gr
- Αικατερίνη Μπενίση, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας,catherineb509@gmail.com
- Αλεξάνδρα – Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου, Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών, Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο,alextpap@gmail.com
Περίληψη:
Σκοπός του Φροντιστηρίου (Tutorial) είναι η εξοικείωση των εκπαιδευομένων με το περιβάλλον μοντελοποίησης, προσομοίωσης και προγραμματισμού της NetLogo (Wilensky, 1999). Το περιβάλλον χρησιμοποιείται με καθαρά εκπαιδευτικό προσανατολισμό και τονίζεται, αλλά και διδάσκεται, η χρήση του για τη διδασκαλία και τη μάθηση, κυρίως σε ό,τι αφορά τις Φυσικές Επιστήμες. Στοχεύεται το να μπορούν οι εκπαιδευτικοί ή φοιτητές ή ερευνητές, μετά το πέρας του Επιμορφωτικού Εργαστηρίου, αφ’ ενός να φτιάχνουν δικά τους πολύ απλά μοντέλα στη NetLogo, αφ’ ετέρου δε να χρησιμοποιούν κατάλληλα τα ήδη έτοιμα μοντέλα από τη Βιβλιοθήκη Μοντέλων (Models’ Library) της NetLogo. Τα έτοιμα αυτά μοντέλα μαθαίνουν τόσο να τα εντάσσουν μέσα σε διδακτικά σενάρια (κυρίως Φυσικών ή και Περιβαλλοντικών Επιστημών), με γνωσεοθεωρητικό πλαίσιο τον Κατασκευαστικό Εποικοδομητισμό (Constructionism) (Papert, 1991), όσο και να τα τροποποιούν σε μικρό βαθμό, σύμφωνα με τις διδακτικές τους ανάγκες.
Εκπαιδευτική Προστιθέμενη αξία
Η NetLogo θεωρείται ένα ιδανικό περιβάλλον για τη διδασκαλία φυσικών συστημάτων που η συμπεριφορά τους είναι δύσκολο να περιγραφεί με μαθηματικό φορμαλισμό. Μία ιδιαίτερη τέτοια κατηγορία είναι τα Πολύπλοκα Συστήματα στη Φύση (Complex Systems) (Guo & Wilensky, 2016· Tisue & Wilensky, 2004). Συγχρόνως αποτελεί μία «χαμηλού κατωφλίου» (low threshold) γλώσσα προγραμματισμού, όπου ακόμη και μαθητές μπορούν να γράψουν ή να βελτιώσουν κώδικα, με βάση τα γνωστικά αντικείμενα Φυσικών ή και Περιβαλλοντικών Επιστημών που διδάσκονται στις σχολικές τάξεις. Άρα θεωρείται πολύ χρήσιμη η εξοικείωση εκπαιδευτικών, φοιτητών και μαθητών με το περιβάλλον αυτό.
Κοινό στο οποίο απευθύνεται
Το Φροντιστήριο (Tutorial) απευθύνεται σε φοιτητές (προπτυχιακούς ή μεταπτυχιακούς) Παιδαγωγικών Τμημάτων, Τμημάτων Φυσικών Επιστημών ή και Τμημάτων Πληροφορικής.
Επίσης μπορεί να παρακολουθηθεί από εν ενεργεία εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.
Οι εκπαιδευτικοί μπορεί να προέρχονται από ειδικότητες Μαθηματικών, Φυσικών, Χημικών, Βιολόγων, Πληροφορικής, Τεχνολογίας, Κοινωνιολογίας, Οικονομικών και από άλλους συναφείς κλάδους.